top of page

Hemmet i ordning

Organisera hemma! Rensa i röran och skapa utrymme för ditt liv!

Organisera hemma_rensa i röran.jpg
Jag organiserar och strukturerar upp hela eller delar av ditt hem.

Min strategi är enkel; jag kommer att lära känna dig, identifiera grundorsaken till röran, sätta mål och dyka rätt in. Jag följer branschens etiska riktlinjer och allt arbete är 100% konfidentiellt och jag arbetar helt utan att döma dig. Ta hjälp att organisera hemma och gör det där som du bara skjuter på hela tiden!

 

Vi börjar med en kontakt via telefon där vi utforskar dina behov, budget och tidslinje. Du får redan vid detta första samtal mänger av tips och råd kring dina utrymmen, det tar i allmänhet 30 minuter och är kostnadsfritt.

Om vi sedan börjar att arbeta tillsammans går vi igenom de områden du vill fokusera på och gör vid behov en mer detaljerad plan för att gå vidare, anpassade kring dina behov, budget och tidslinje.

Hur många sessioner som sedan behövs för att nå ditt slutresultat varierar beroende på hemmets utseende, storlek samt dina individuella förutsättningar. Tillsammans kommer vi fram till det bästa upplägget för just dig och som passar din budget! Läs mer under Vanliga frågor hur det går till.

KÖK | GARDEROB | FÖRRÅD | BARNRUM | PAPPERSKAOS | DIGITAL RÖRA

HEMMAKONTOR | VARDAGSRUM |GARAGE | UTERUM | KÄLLARE | VIND

PRISER & INNEHÅLL

Löpande timpris är 550kr/h efter RUT-avdrag. Vi har en löpande dialog om antalet timmar så att du når de mål du sätter upp inom din budgetram. Du betalar alltid bara för de timmar som går åt. Inga överraskningar :-).   

Ett projekt startar alltid med en personligt anpassad plan/offert. Kontakta mig så hittar vi en lösning som passar just Dig, din tidlinje och din budget! Det första telefonsamtalet är alltid kostnadsfritt!

Prisexempel:

En halvdag (4h): 2 200kr - vi hinner organisera upp ett mindre utrymme, rum eller förråd

En heldag (6-8h):  3 300 - 4 400kr - vi hinner organisera upp ett större utrymme, rum eller förråd med många saker, eller ett par mindre utrymmen.

Minimum är 3h (1 650kr)

Priserna ovan är efter avdrag för RUT.

Ovan exempel är en grov generalisering av tidsåtgång. Hur långt vi hinner på varje session är väldigt individuellt och beror på hur snabbt beslut kan tas samt omfattningen av mängden saker i utrymmet. 

Tjänster:

Första besöket/telefonsamtalet: on-site eller virtuellt, där vi går igenom dina behov, din  budget, din tidslinje och gör en plan

Rensning - förflyttning av ägodelar (Möblering): med en tydlig metodik blir det tydligt för dig vilka beslut du behöver ta för att nå din vision av ditt utrymme och får mer gjort på kortare tid

Organisering: sortering och kategorisering i ditt utrymme. Jag skapar och föreslår förvaringslösningar, rutiner och system anpassade för dig, din stil och budget som förenklar och stöttar dig i din vardag

Återvinning: jag återvinner och skänker de saker du inte längre behöver, använder eller älskar

Stöd: kontakt och uppföljning via telefon, mejl och virtuellt under hela projektet och 30 dagar efter avslutat projekt

Alla priser är inklusive moms. Du står själv för kostnaden för alla eventuella förvaringsprodukter du vill köpa. Resekostnader tillkommer. Större delen av tjänsten är berättigad till RUT-avdrag och då betalar du bara 50% av arbetskostnaden. Detta gäller enbart det praktiska arbetet med att förflytta sakerna - ("Möblering" enligt Skatteverkets terminologi) - planering av organisering är ej avdragsgillt för RUT. 

Vid vår första konsultation undersöker vi detta närmare! Läs mer om RUT på Skatteverkets hemsida.

Susanne hjälpte mig att strukturera upp mitt kontor som hade övergått till att bli ett inte alltför smickrande förvaringsutrymme för det där som man inte vet vart man ska göra av.... Med smarta knep fick var sak sin plats och med samma tänk kan jag applicera tekniken på både garderober, förråd och garage. 

 

Jag rekommenderar verkligen dig att ta denna hjälp om du har svårt att komma igång och inte vet var du ska börja!

 

Lotta,

Kungsbacka

bottom of page