VANLIGA FRÅGOR OCH SVAR

Klicka på frågan för att läsa svaret

Om professionell organisering?

Okej, så vad händer vid första konsultationen?


Vid den första konsultationen utvärderar vi ditt utrymme och utforskar dina behov, din budget och din tidslinje. Jag tar anteckningar, foton, mäter och samlar in massor av information. När vi väl vet mer om vad som händer i ditt hem eller på kontoret och i ditt liv skapas en handlingsplan så att du vet exakt vad som kommer att behövas för att bringa ordning.

Bara kontakta mig för att boka en kostnadsfri konsultation! Antingen på plats i ditt hem/på din arbetsplats – eller via Skype eller Zoom.




Hur lång tid tar mitt organiseringsprojekt?


Varje person och organiseringsuppdrag är unikt. Det finns så många variabla faktorer att tänka på - storleken på ditt utrymme, mängden röra och din förmåga att fatta snabba beslut.

Jag diskuterar gärna just dina specifika behov, och efter den första kostnadsfria konsultationen gör jag en bedömning av hur många timmar just ditt projekt beräknas ta och vad den ungefärliga kostnaden blir.




Behöver jag göra något för att förbereda mig för att få ut mesta möjliga av vår(a) session(er)?


Jag skulle starkt rekommendera att innan vi påbörjar någon praktisk session har du börjat programmera ditt sinne för att vara beredd att släppa några saker och vara redo att genomföra några förändringar i ditt hem eller kontor. Om än försiktigt – så kommer jag att utmana dig på några av dina ägodelar och är du inte mentalt förberedd så tar det mer tid att arbeta igenom berättelser och motiveringar till varje sak. Vi pratar även mycket om detta vid vår första kostnadsfria konsultation.

Med andra ord behöver du inte fysiskt ha börjat göra någonting men fundera gärna över vad som är viktigt i ditt liv just nu och hur du skulle vilja känna efter att vi rensat och organiserat. Detta hjälper dig att känna igen vilka saker som är betydelsefulla för dig just nu, vilka ägodelar som tidigare har varit viktiga, men inte längre tillför något värde och vilka objekt du sparar för olika framtidsscenarier. Vi kan då göra en större skillnad under vårt gemensamma arbete.

Köp inte någon ny förvaring i förväg! Vi använder oss i möjligaste mån av det du redan har i ditt hem i form av exempelvis tomma skolådor, presentboxar och annan liknande förvaring. Om du redan har sådana i hemmet kan du samla dem på ett ställe om vi behöver dem under arbetets gång. Jag hjälper dig att återanvända den förvaring du redan har eller hjälper dig att inhandla de perfekta lösningarna! Jag brinner för miljöfrågor och kommer alltid att i första hand rekommendera att använda det som redan finns på plats.

Jag rekommenderar slutligen att du ordnar med barnpassning om du har mindre barn och avstyr eventuella besök, telefonsamtal och annat så att vi under vår tid tillsammans kan arbeta ostört för största möjliga effektivitet.




Mitt jobb är litet/stort - kan du fortfarande hjälpa?


Ja - inget jobb är för litet eller stort, men jag har en bokningstid på minst 3 timmar. Om du har ett stort jobb och det måste gå snabbt, kallar jag in ​​ett team för att göra jobbet åt dig. Be om mer information om hur jag kan hjälpa dig med just ditt projekt!

Första besöket är alltid kostnadsfritt och det går även fint att ta detta virtuellt om du bor utanför mitt serviceområde (Stor-Göteborg).




Vilka geografiska områden täcker du?


Jag är baserad i Göteborg med tar uppdrag över hela Sverige. Reseavgift tillkommer om det ligger utanför Stor-Göteborgsområdet. Om du bor längre bort erbjuder jag virtuell support via e-post/telefon/Skype/Zoom/Face-Time.

Jag känner också till många andra ordningskonsulter och kollegor och kanske kan rekommendera någon som ligger närmare dig!




Vad sägs om konfidentialitet?


Jag respekterar din integritet och 100% konfidentialitet garanteras.




Vilka standarder eller garantier erbjuder du?


Jag är utbildad till ordningskonsult (Professional Organizer) vid NAPO University, och är professionell medlem i NAPO (National Association of Productivity and Organizing Professionals), och jag följer deras etiska riktlinjer vilket bland annat innebär 100% konfidentialitet samt en icke-dömande, positiv och stödjande approach till mina klienter.

Som Professionell Diplomerad Coach vid Gothia Akademi följer jag ICF’s (International Coach Federation) etiska riktlinjer vilket bland annat innebär 100% konfidentialitet kring all information om klienten.

Jag har ansvarsförsäkring och yrkesskadeförsäkring.




Hur gör jag en bokning?


För att göra en bokning eller fråga mer om mina tjänster, ring mig på +46 739 60 3393 eller skicka mig dina uppgifter via kontaktformuläret så kontaktar jag dig!




Vad innebär din 100%-iga kundnöjdhetsgaranti?


Jag är 100% engagerad i din utveckling, framgång och att du når dina mål! Om du efter vår första 3-timmarssession känner att professionell organisering inte har hjälpt dig framåt mot ditt mål, meddela mig inom 24 timmar så kommer jag att ge dig full återbetalning.

Jag uppskattar din ärliga feedback för att förbättra min tjänst.




Har jag verkligen råd?


Vi gör en plan som passar din budget och i vissa fall gör du själv det mesta av arbetet – lite som hemläxa mellan våra möten! Se det som en investering: hur mycket är du villig att betala nu för att göra livet lättare för dig i framtiden? När du investerar i mig investerar du i dig själv. Du investerar i mer tid, mindre stress och en känsla av balans. Och förresten – vem vet vilka saker vi hittar som du inte längre använder, behöver eller älskar, och som du kan sälja? Dessutom kan vissa delar av arbetet vara berättigat till RUT-avdrag, vilket minskar arbetskostnaden med 50%.

Att organisera skapar en känsla av lättnad, men kan ibland kännas betungande i själva processen och en beslutströtthet kan infinna sig. Men jag är här för att vägleda, inspirera och peppa dig – kanske kommer du till och med att tycka att rensa och organisera är kul!

Hur mycket skulle du betala för att få mer tid att vara med dem du älskar, få mer egentid eller tid att göra det du verkligen brinner för? Det här kan vara den bästa investeringen du gör, eftersom det är en investering i dig själv, din familj och din framtid.

Kontakta mig för en kostnadsfri konsultation! Tänk om du verkligen har råd att låta mig hjälpa dig bringa ordning i röran?

Vad blir möjligt i ditt liv då :D?





Hur går det till?

Mitt hem och mitt liv är så oorganiserat, var ska jag börja?


Ett åtagande att genomföra en förändring är det första steget! Du kan sedan arbeta med ett mindre projekt eller område som ger dig omedelbar effekt och motivation att ta itu med ett större projekt.

Jag finns med dig längs vägen, och se mig som – om du vill – någon som håller dig ansvarig för det du själv har sagt att du vill göra, en positiv kraft som stöttar, uppmuntrar och putter dig i din valda riktning! Kontakta mig för en kostnadsfri konsultation för att se hur du kan komma igång!




Mitt hem/arbetsplats är så himla rörig, det känns lite skämmigt. Ska jag ändå inte städa innan du kommer?


Nej – det behöver du inte! I själva verket är det lättare för mig att se var jag bäst kan hjälpa till om jag ser den verkliga omfattningen av vad som orsakar din röra eller stress. Jag vill hjälpa dig – inte döma dig och har sett många röriga utrymmen förut!

Jag förstår att när du låter någon komma in i ditt hem/arbetsplats är det sannolikt känsligt och jag respekterar att det är ett modigt steg du har tagit för att börja ta kontroll över ditt kaos, hur stort eller litet det än är. Du är kapabel och begåvad på dina egna sätt och jag är långt ifrån perfekt själv!

Vi kommer att arbeta tillsammans för att säkerställa att du når dina mål och jag lovar att injicera den viktiga entusiasm och framåtrörelse du behöver för att få det som tidigare kändes överväldigande klart!




Ser ditt eget hem ut som i en inredningstidning?


Nej inte alls! Jag är inte en naturligt ordningsam person (även om min passion är att rensa och organisera) och går även under smeknamnet ”Slarviga Sussi”. Men – jag har smakat på den ljuvliga känslan av flyt i vardagen och att ha koll på mina saker, och erövrar område efter område i mitt hem och liv till det som jag VET att jag behöver och är värd.

”Det du fokuserar på – det växer”, och jag vill ha mer av ordning i mitt liv. Allting får sin bestämda plats och när det blir rörigt (för det blir det när man inte är naturligt ordningsam och dessutom är flera i hushållet) så är det enklare för alla att återställa ordningen. Det tar nu inte mer än 20 minuter att trolla tillbaka allt på sina bestämda platser!

Jag vill nu dela med mig av mina kunskaper och erfarenheter till andra för jag är HELT övertygad om att om jag kan komma i ordning – så kan även DU!





Andra funderingar

Mitt hem och mitt liv är så oorganiserat, var ska jag börja?


Ett åtagande att genomföra en förändring är det första steget! Du kan sedan arbeta med ett mindre projekt eller område som ger dig omedelbar effekt och motivation att ta itu med ett större projekt.

Jag finns med dig längs vägen, och se mig som – om du vill – någon som håller dig ansvarig för det du själv har sagt att du vill göra, en positiv kraft som stöttar, uppmuntrar och putter dig i din valda riktning! Kontakta mig för en kostnadsfri konsultation för att se hur du kan komma igång!




Mitt hem/arbetsplats är så himla rörig, det känns lite skämmigt. Ska jag ändå inte städa innan du kommer?


Nej – det behöver du inte! I själva verket är det lättare för mig att se var jag bäst kan hjälpa till om jag ser den verkliga omfattningen av vad som orsakar din röra eller stress. Jag vill hjälpa dig – inte döma dig och har sett många röriga utrymmen förut!

Jag förstår att när du låter någon komma in i ditt hem/arbetsplats är det sannolikt känsligt och jag respekterar att det är ett modigt steg du har tagit för att börja ta kontroll över ditt kaos, hur stort eller litet det än är. Du är kapabel och begåvad på dina egna sätt och jag är långt ifrån perfekt själv!

Vi kommer att arbeta tillsammans för att säkerställa att du når dina mål och jag lovar att injicera den viktiga entusiasm och framåtrörelse du behöver för att få det som tidigare kändes överväldigande klart!




Ser ditt eget hem ut som i en inredningstidning?


Nej inte alls! Jag är inte en naturligt ordningsam person (även om min passion är att rensa och organisera) och går även under smeknamnet ”Slarviga Sussi”. Men – jag har smakat på den ljuvliga känslan av flyt i vardagen och att ha koll på mina saker, och erövrar område efter område i mitt hem och liv till det som jag VET att jag behöver och är värd.

”Det du fokuserar på – det växer”, och jag vill ha mer av ordning i mitt liv. Allting får sin bestämda plats och när det blir rörigt (för det blir det när man inte är naturligt ordningsam och dessutom är flera i hushållet) så är det enklare för alla att återställa ordningen. Det tar nu inte mer än 20 minuter att trolla tillbaka allt på sina bestämda platser!

Jag vill nu dela med mig av mina kunskaper och erfarenheter till andra för jag är HELT övertygad om att om jag kan komma i ordning – så kan även DU!





Anlita Ordningsakademin

Okej, så vad händer vid första konsultationen?


Vid den första konsultationen utvärderar vi ditt utrymme och utforskar dina behov, din budget och din tidslinje. Jag tar anteckningar, foton, mäter och samlar in massor av information. När vi väl vet mer om vad som händer i ditt hem eller på kontoret och i ditt liv skapas en handlingsplan så att du vet exakt vad som kommer att behövas för att bringa ordning.

Bara kontakta mig för att boka en kostnadsfri konsultation! Antingen på plats i ditt hem/på din arbetsplats – eller via Skype eller Zoom.




Hur lång tid tar mitt organiseringsprojekt?


Varje person och organiseringsuppdrag är unikt. Det finns så många variabla faktorer att tänka på - storleken på ditt utrymme, mängden röra och din förmåga att fatta snabba beslut.

Jag diskuterar gärna just dina specifika behov, och efter den första kostnadsfria konsultationen gör jag en bedömning av hur många timmar just ditt projekt beräknas ta och vad den ungefärliga kostnaden blir.




Behöver jag göra något för att förbereda mig för att få ut mesta möjliga av vår(a) session(er)?


Jag skulle starkt rekommendera att innan vi påbörjar någon praktisk session har du börjat programmera ditt sinne för att vara beredd att släppa några saker och vara redo att genomföra några förändringar i ditt hem eller kontor. Om än försiktigt – så kommer jag att utmana dig på några av dina ägodelar och är du inte mentalt förberedd så tar det mer tid att arbeta igenom berättelser och motiveringar till varje sak. Vi pratar även mycket om detta vid vår första kostnadsfria konsultation.

Med andra ord behöver du inte fysiskt ha börjat göra någonting men fundera gärna över vad som är viktigt i ditt liv just nu och hur du skulle vilja känna efter att vi rensat och organiserat. Detta hjälper dig att känna igen vilka saker som är betydelsefulla för dig just nu, vilka ägodelar som tidigare har varit viktiga, men inte längre tillför något värde och vilka objekt du sparar för olika framtidsscenarier. Vi kan då göra en större skillnad under vårt gemensamma arbete.

Köp inte någon ny förvaring i förväg! Vi använder oss i möjligaste mån av det du redan har i ditt hem i form av exempelvis tomma skolådor, presentboxar och annan liknande förvaring. Om du redan har sådana i hemmet kan du samla dem på ett ställe om vi behöver dem under arbetets gång. Jag hjälper dig att återanvända den förvaring du redan har eller hjälper dig att inhandla de perfekta lösningarna! Jag brinner för miljöfrågor och kommer alltid att i första hand rekommendera att använda det som redan finns på plats.

Jag rekommenderar slutligen att du ordnar med barnpassning om du har mindre barn och avstyr eventuella besök, telefonsamtal och annat så att vi under vår tid tillsammans kan arbeta ostört för största möjliga effektivitet.




Mitt jobb är litet/stort - kan du fortfarande hjälpa?


Ja - inget jobb är för litet eller stort, men jag har en bokningstid på minst 3 timmar. Om du har ett stort jobb och det måste gå snabbt, kallar jag in ​​ett team för att göra jobbet åt dig. Be om mer information om hur jag kan hjälpa dig med just ditt projekt!

Första besöket är alltid kostnadsfritt och det går även fint att ta detta virtuellt om du bor utanför mitt serviceområde (Stor-Göteborg).




Vilka geografiska områden täcker du?


Jag är baserad i Göteborg med tar uppdrag över hela Sverige. Reseavgift tillkommer om det ligger utanför Stor-Göteborgsområdet. Om du bor längre bort erbjuder jag virtuell support via e-post/telefon/Skype/Zoom/Face-Time.

Jag känner också till många andra ordningskonsulter och kollegor och kanske kan rekommendera någon som ligger närmare dig!




Vad sägs om konfidentialitet?


Jag respekterar din integritet och 100% konfidentialitet garanteras.




Vilka standarder eller garantier erbjuder du?


Jag är utbildad till ordningskonsult (Professional Organizer) vid NAPO University, och är professionell medlem i NAPO (National Association of Productivity and Organizing Professionals), och jag följer deras etiska riktlinjer vilket bland annat innebär 100% konfidentialitet samt en icke-dömande, positiv och stödjande approach till mina klienter.

Som Professionell Diplomerad Coach vid Gothia Akademi följer jag ICF’s (International Coach Federation) etiska riktlinjer vilket bland annat innebär 100% konfidentialitet kring all information om klienten.

Jag har ansvarsförsäkring och yrkesskadeförsäkring.




Hur gör jag en bokning?


För att göra en bokning eller fråga mer om mina tjänster, ring mig på +46 739 60 3393 eller skicka mig dina uppgifter via kontaktformuläret så kontaktar jag dig!




Vad innebär din 100%-iga kundnöjdhetsgaranti?


Jag är 100% engagerad i din utveckling, framgång och att du når dina mål! Om du efter vår första 3-timmarssession känner att professionell organisering inte har hjälpt dig framåt mot ditt mål, meddela mig inom 24 timmar så kommer jag att ge dig full återbetalning.

Jag uppskattar din ärliga feedback för att förbättra min tjänst.




Har jag verkligen råd?


Vi gör en plan som passar din budget och i vissa fall gör du själv det mesta av arbetet – lite som hemläxa mellan våra möten! Se det som en investering: hur mycket är du villig att betala nu för att göra livet lättare för dig i framtiden? När du investerar i mig investerar du i dig själv. Du investerar i mer tid, mindre stress och en känsla av balans. Och förresten – vem vet vilka saker vi hittar som du inte längre använder, behöver eller älskar, och som du kan sälja? Dessutom kan vissa delar av arbetet vara berättigat till RUT-avdrag, vilket minskar arbetskostnaden med 50%.

Att organisera skapar en känsla av lättnad, men kan ibland kännas betungande i själva processen och en beslutströtthet kan infinna sig. Men jag är här för att vägleda, inspirera och peppa dig – kanske kommer du till och med att tycka att rensa och organisera är kul!

Hur mycket skulle du betala för att få mer tid att vara med dem du älskar, få mer egentid eller tid att göra det du verkligen brinner för? Det här kan vara den bästa investeringen du gör, eftersom det är en investering i dig själv, din familj och din framtid.

Kontakta mig för en kostnadsfri konsultation! Tänk om du verkligen har råd att låta mig hjälpa dig bringa ordning i röran?

Vad blir möjligt i ditt liv då :D?





"Förutom att jag numera har ett utomordentligt organiserat och strukturerat förråd, så har hela processen med Susanne fått mig att tänka mer effektivt kring förvaring i största allmänhet. Efter hon var klar med mitt förråd har jag implementerat hennes processer i övriga delar av mitt hem."

Jenny, Stockholm